Nastavení dopravy - pokročilá nastavení

Popis dopravy a nápověda k ní

Abyste zákazníkům zjednodušili výběr mezi druhy doprav, které mohou využít ve Vašem eshopu, můžete k nim přidat stručný popis, případně nápovědu. V popisu dopravy byste měli zákazníka informovat o tom, co se stane v případě, že bude chtít pro dodání zboží této dopravy využít. V nápovědě by se měla objevit upozornění, případně specifické podmínky dopravce.

Zobrazení obou textů musí být podporováno Vaší grafickou šablonou.

Oboje vložíte v detailu dopravy – pokročilá nastavení (Horní menu → Nastavení → Nastavení dopravy a platby → detail dopravy → pokročilá nastavení).

Logo dopravce

Nahráním loga u dopravců zvýšíte důvěryhodnost Vašeho eshopu – čím více konkrétních údajů ve Vašem eshopu bude, tím větší důvěryhodnost u zákazníka vzbudíte.

Logo vložíte v detailu dopravy – pokročilá nastavení (Horní menu → Nastavení → Nastavení dopravy a platby → detail dopravy → pokročilá nastavení)

Tato funkce musí být podporována Vaší grafickou šablonou. Rozměr loga je v základním nastavení ve velikosti 100x40px. V případě, že potřebujete velikost loga upravit, kontaktujte technickou podporu.

 

Jak nastavit harmonogram svozů

Nastavení časů svozu a doby dodání je důležité pro výpočet dostupnosti v exportech (např. pro Heureka košík). Díky zadaným údajům bude možno vypočítávat, kdy může mít zákazník zboží doma. Tato funkce může být nezávislá na exportu a informovat zákazníky přímo ve Vašem eshopu o termínu dodání zboží, ale musí být podporována Vaší grafickou šablonou.

Toto nastavení provedete v detailu dopravy – pokročilá nastavení (Horní menu → Nastavení → Nastavení dopravy a platby → detail dopravy → pokročilá nastavení).

Označením příslušného zaškrtávacího pole u dnů v týdnu vyberete ty dny, ve kterých dopravce předává zboží zákazníkům.

V následující tabulce můžete nadefinovat časy, ve kterých obvykle předáváte zásilky dopravci, nebo ve kterých si je dopravce vyzvedává u Vás. Doba dodání (zadávejte v hodinách) zákazníkovi udává, za jak dlouho dopravce doručí zboží zákazníkovi, respektive za jak dlouho si u něj může zákazník zboží vyzvednout.

Omezení zásilek podle ceny a hmotnosti

Některé dopravní společnosti mají omezení na přepravu balíků – například Česká pošta přepravuje balíky pouze do 30kg. V těchto případech je třeba v této časti nastavení dané limity nastavit. Tímto nastavením budete mít zajištěno, že zákazníci nedostanou možnost využít přepravu u objednávky, která přesahuje některý z limitů.

Do připravených textových polí zadejte cenový nebo hmotnostní limit – podle limitů dané dopravy.

 

Do kterých zemí lze s dopravou posílat zboží

Toto nastavení se vám hodí zejména, potřebujete-li odlišit cenu dopravy zboží do zahraničí. Pro možnost tohoto nastavení a aktivaci modulu kontaktujte naši technickou podporu.

Pro tento účel je nutné vytvořit ve správě dopravy zvláštní dopravu jen pro ty země, kde se bude cena dopravy odlišovat.

V detailu pro tento účel vytvořené dopravy v pokročilých nastavení vyplňte všechny potřebné údaje a označte zaškrtávací pole s textem Omezení cílových zemí. Objeví se Vám seznam států z číselníků států (Horní menu → Číselníky → Číselník států), z kterého označením zaškrtávacího pole určíte země, pro které bude tato doprava použita. 

Důležité upozornění: Tato funkce musí být zohledněna v grafické šabloně při dokončení objednávky. Kvůli detekování země, kam má být objednávka doručena, musí krok zadání doručovacích údajů předcházet výběru dopravy.

V případě demošablony se díky tomuto nastavení na stránce s dokončením objednávky objeví u fakturačních adresy → položka: Země rozbalovací menu. V rozbalovacím menu se nachází seznam zemí, z kterých si může zákazník vybrat. Dle výběru se mu pak upraví možnost výběru dopravy dle Vašeho nastavení v administraci.

 

Cena dopravy pro dealery

Chcete-li zvýhodnit některé své zákazníky, například velkoodběratele, můžete jim nastavit jiné ceny za dopravu, než ostatním.

Předpokladem pro tuto možnost je rozdělení zákazníků do cenových skupin, které provedete ve Správě dealerských kategorií (Horní menu → Systém → Správa dealerských kategorií).

Následně v detailu dopravy – pokročilá nastavení (Horní menu → Nastavení → Nastavení dopravy a platby → detail dopravy → pokročilá nastavení) zadejte, o kolik se má navýšit/snížit cena této dopravy pro jednotlivé cenové skupiny (např. 50% nebo – 50%). Zákazníkům, kteří se přihlásí, bude cena dopravy změněna podle jejich cenové skupiny. Sleva se nezapočítává do výpočtu částky, za kterou musí zákazník ještě nakoupit, aby dosáhl na dopravu zdarma.

Automaticky se Vám zde zobrazí jednotlivé okruhy z Horní menu → Systém → Správa dealerských kategorií.

 

Speciální doprava

V případě, že ve svém eshopu prodáváte zboží, které musí být přepravováno speciální dopravou – např. zboží o nadměrné hmotnosti, můžete pro tyto produkty nastavit speciální dopravu, která se zákazníkovi při výběru takového zboží automaticky objeví.

V Horní menu → Nastavení → Správa dopravy a platby kliknutím na tlačítko „Přidat dopravu“ vytvořte dopravu např. pod názvem „Doprava pro nadměrné zásilky“ a vyplňte základní údaje dle pokynů v Nastavení dopravy, Nastavení dopravy – pokročilá Nastavení.

V detailu dopravy v sekci Pokročilá nastavení dopravy dole vyberte z rozbalovacího menu u „Které produkty mohou využívat tuto dopravu?“ položku „Jen vybrané“.

Nezapomeňte všechny změny uložit.

Následně se Vám v detailu každého produktu (Horní menu → Zboží → odkaz detail u produktu) v sekci Speciální nastavení dopravy objeví seznam všech takto nastavených doprav. Volbou z tohoto seznamu u každého jednotlivého produktu svážete tuto speciální dopravu s konkrétním produktem.

Důležité upozornění: U speciální dopravy nelze využívat online platebních systémů. Využívejte ji pouze v případě, že doprava bude zajištěna třetí stranou (například dodavatelem), nebo při objemných zásilkách (například doprava kamionem).

 

Zaslat dotaz k tomuto modulu


Kariéra

Rozumím    Další informace