PPL a PPL Parcelshop

Základní napojení na PPL

K využívání služeb PPL je třeba se zaregistrovat http://www.ppl.cz/main.aspx?cls=art&art_id=271 nebo využít zákaznickou linku.

V Horní menu: Nastavení → Správa dopravy a platby kliknutím na tlačítko „Přidat dopravu“ přidejte dopravu. Nastavte základní údaje týkající se této dopravy dle pokynů v Nastavení dopravy a v pokročilých nastaveních. V detailu dopravy v rozbalovacím menu u Dopravní společnosti vyberte PPL.

Pro PPL Parcelshop vytvořte dopravu úplně stejným způsobem jako v případě dopravy pro PPL, v jejím detailu v rozbalovacím menu pak zvolte u Dopravní společnosti PPL Parcelshop.

Pokud zákazník zvolí jako způsob dopravy PPL Parcelshop, automaticky se mu zobrazí dialogové okno se seznamem všech poboček pro PPL Parcelshop, ze kterého si mohou vybrat tu nejbližší. Adresa této pobočky se na balíku automaticky přepíše.

Datové napojení na PPL

Pro datové napojení na PPL, které Vám výrazně zjednoduší vyřizování objednávek přímo v eshopu, je potřeba zakoupit modul Exporty pro PPL.

Pro to, abychom mohli modul Exporty pro PPL aktivovat, je potřeba technické podpoře doručit údaje, potřebné k napojení.

Jedná se o:

  • ID pro napojení na informační systém (toto ID se liší od ID klienta)
  • DEPO
  • Číselné řady pro generování balíků

Správa zásilek pro PPL

V Horní menu: Export/Import → Exportní filtry → Export pro PPL můžete spravovat do dané chvíle nezpracované objednávky - zásilky.

V exportech pro PPL máte možnost spravovat, respektive filtrovat své zásilky ve dvou záložkách:

Záložka Výběr ze seznamu

Označením zaškrtávacího pole „ zobrazit jen s fakturou“ a „zobrazit i vyřízené“ můžete stanovit podmínku filtrování zásilek. Další podmínku filtru můžete nastavit v rozbalovacím menu, kde se Vám zobrazí seznam stavů objednávek, který je přednastaven v Horní menu: Systém → Číselník stavů objednávek. Kliknutím myši na tlačítko „Filtrovat“ se Vám zobrazí výpis dle stanovených podmínek.

Chcete-li některé zásilky označit za vyřízené, označte je myší a klikněte na tlačítko „nastavit jako vyřízené“. Dané objednávky se podbarví šedě. V opačném případě, kdy chcete označené zásilky označit jako nevyřízené, zvolte tlačítko „nastavit jako nevyřízené“.

Záložka Výběr dle data

V této záložce můžete filtrovat objednávky dle data, které můžete zvolit sami ve formátu DD.MM.RRRR nebo kliknutím na ikonu kalendáře.

Akce

 

  • Číselné řady

Pokud nemáte nějaké speciální nastavení vůči PPL doporučujeme z rozbalovacího menu zvolit položku „Automaticky“. Tímto se Vám budou automaticky generovat čísla zásilek dle číselných řad dodaných od PPL a na základě údajů z objednávky.

V opačném případě můžete použití číselné řady u označených objednávek nastavit ručně výběrem z rozbalovacího menu.

 

  • Tisk

Označením příslušného zaškrtávacího pole zvolíte z akcí:

-          Tisk štítků s předtištěným kódem

-          Tisk štítků na prázdné archy A4

-          Vytisknout svozový list; do textového pole je třeba zadat datum svozu

-          Vytisknout pickuplist

 

  • Akce

Označením zaškrtávacího pole nastavíte vystavení faktur a jejich tisk.

 

Výběrem stavu z rozbalovacího menu změníte stav u všech označených objednávek například na „expedováno“, pokud se tento stav nachází v Číselníku stavů objednávek. Při volbě „Neměnit“ zůstanou původní stavy objednávek zachovány.

Dle označení zásilek v záložkách „Výběr ze seznamu“ nebo „Výběr dle data“ a následném výběru Vámi zadaných akcí v nabídce pod tímto seznamem budou po kliknutí na tlačítko „odeslat“ provedeny všechny stanovené akce a objednávky budou označeny za vyřízené (podbarví se šedě).

Nastavení, které provedete, zůstává zachováno i do příště, takže jej nemusíte znova nastavovat.

Zaslat dotaz k tomuto modulu


Kariéra

Rozumím    Další informace